SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sıkça kullanılan dü periton. Fakat bu dü periton mevzuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online allıkışdoneş firmaları ve internetten satış yaratıcı e-kâr siteleri ciğerin eleştiri olan bu dü periton, yeni kitlelere yetişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek namına önemlidir. Her dü periton da web sitelerinin arama motorlarındaki görünürlüğünü fazlalıkrmaya yardımcı olabilir, ama aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu tasarmızda devran devran birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını az buçuk elan açhava ve bu arada inceleyelim.
SEM: Arama Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türkçe olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların arama motorları üzerinde elan görünür ve elan ulaşılabilir olması ciğerin yapılan çallıkışmalara denir.
Arama motoru reklamcılığı olarak da tanımlanan SEM, arama motorlarında ücretli reklam havaı gerçekleştirilerek web sitelerinde trafik geriışı fiillemlerinin bütününe denir. En pop ve kesif kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve marka değerini fazlalıkrmaya müteveccih bir çallıkışma olan SEM, alıcı kitlesini geliştirmek açısından da oldukça önemlidir. Ayrıca SEM çallıkışmaları ile trafiğinizi yargılama arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Arama Motoru Optimizasyonu olarak da bilinen SEO çallıkışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çallıkışmalardır. SEM makul bir bütçe ciğerin verilen reklamları kapsarken SEO çallıkışmaları makul anahtar kelimelerde lafıcı bir yükseliş elde buyurmak ciğerin yapılan çallıkışmalardır. Elkızı, bu mukabillaştırmayı az buçuk elan açhava.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çallıkışmaları arasındaki başkalık; yukarıda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret mukabillığında, SEO’nun ise ciğererik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde binalabilmesidir. Kısaca SEO ciğerin en ilkin içeriği üretirken harcanan maliyet haricinde performans göstermesi ciğerin yeni bir ödeme binalmaz.
Bunun haricinde bir önemli başkalık da hızdır. SEM çallıkışmalarında sonucu elan hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi endamsız süre içerisinde fazlalıkrabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çallıkışmaları ise uzun soluklu çallıkışmalardır. SEO çallıkışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri etap etap yapmalısınız.
Bu dü sayısal pazarlama peritonı arasındaki bir vesair önemli başkalık da doğallıktır. SEM çallıkışmaları ücretli reklam çallıkışmaları evetğu ciğerin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çallıkışmalarında bu hatır farklıdır. SEO çallıkışmaları elan tabii uygulamaları kapsar ve sitenize elan örgensel bir trafik rahatışı sağlar.
Bu dü periton, ciğererik itibarıyla da tefavüt gösterir. SEO çallıkışmalarındaki ciğererikler kullanıcı deneyimini fazlalıkrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Kısaca elan çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çallıkışmalarında ise nişane elan ticari evetğu ciğerin ciğererikler SEO çallıkışmalarındaki üzere olmayabilir.
Fakat bu erişmek bileğildir ki SEM ciğererikleri kalitesizdir. Sadece dü periton arasındaki ciğererik konseptleri ve odaklar farklıdır. Ayrıca belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden elan düzgün evet da elan üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına gereğince ikisinden bile faydalanılabilir.
Yazgımızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam buyurmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Tüketici Davranışları: Sayısal Dönüşümün Yükselişi tasarmıza geçebilirsiniz.